חיסון נגד שפעת לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון שפעת לילדיםשפעת היא זיהום נגיפי המשפיע בעיקר על האף, הגרון, הסמפונות בריאות ועל חלקים נוספים בדרכי הנשימה.

אורכה של השפעת בדרך כלל כשבוע והיא מאופיינת בהתפרצות פתאומית של חום גבוה, כאבי שרירים, כאב ראש וחולשה חמורה, שיעול ללא ליחה, כאב גרון ונזלת. הווירוס מועבר בקלות מאדם לאחר באמצעות רסיסי שיעול או התעטשות וחלקיקים. שפעת עשויה להתפשט כמגפה הפוגעת באוכלוסיות שלמות.

אצל ילדים השפעת מסוכנת יותר מהצטננות ובמקרים חמורים אף יכולה לגרום למוות. ילדים בדרך כלל נזקקים לטיפול רפואי עקב מחלת השפעת כדי להקל על תסמיניהם וכדי למנוע סיבוכים.

חיסון נגד שפעת עונתית (מידע מועדכן על החיסון באתר cold) מגן מפני נגיפי השפעת הנפוצים ביותר בעונה הקיימת. חיסון שפעת שלישוני עשויי להגן מפני שלושה נגיפי שפעת: נגיף שפעת מסוג A (H1N1), נגיף שפעת (H3N2), ושפעת B.

יש חיסונים נגד שפעת המגנים מפני ארבעה זנים של וירוס השפעת. חיסונים אלה מספקים הגנה מפני שלושה נגיפים הזהים לחיסון השלישוני ונגיף מזן B נוסף. מכאן החשיבות הגבוהה של קבלת החיסון אצל ילדים.

אילו סוגים של חיסונים נגד שפעת זמינים לילדים?

ילדים מתחת לגיל שנתיים ועד גיל חמש נמצאים בסיכון גבוה ללקות בסיבוכים כתוצאה ממחלת השפעת. כמו כן, ילדים הם גורם מרכזי בהפצת המחלה ולכן חשוב להתחסן כנגד המחלה כדי לבלום את התפשטותה ולמנוע את הסיבוכים הבריאותיים האפשריים.

קיימים שני סוגים של חיסון המחלה : חיסון רגיל אשר מכיל שלושה זנים של נגיף מומת וחיסון הניתן לילדים באמצעות תרסיס אף, ומורכב מארבעה זנים של נגיף חי מוחלש.

החיסון הרגיל נגד השפעת אשר מגן על הגוף מפני שלושה זנים, פועל כנגד שני נגיפי שפעת ושפעת מסוג B. חיסון מסוג זה מאושר לשימוש בילדים מגיל שישה חודשים ומעלה.

חיסון מומת – זריקה

החיסון המומת מכיל את האנטיגנים של הנגיפים בלבד מאחר ועבר תהליך בו הוסרה המעטפת השומנית של הנגיף, ומכאן שמו. החיסון ניתן לילדים באזור הירך כזריקה.

עד גיל שמונה שנים ילדים המתחסנים נדרשים לקבל שתי מנות ברווח של ארבעה שבועות. החיסון המומת אינו גורם למחלת השפעת אולם יכול לגרום לתופעות לוואי קלות עד מתונות כמו צריבה, אדמימות ונפיחות באזור ההזרקה. בנוסף החיסון עשוי לגרום לחום וכאבים.

תרסיס אף

כיום ניתן לחסן ילדים מפני נגיף השפעת באמצעות תרסיס אף. החיסון ניתן כמנה בודדת באמצעות התזה של מספר טיפות לכל נחיר. צורה זו של חיסון מהווה יתרון גדול יותר עבור הילדים משום שאינה מצריכה שימוש במחט.

חוקרים אף מעידים על יעילותו הרבה יותר של החיסון כתרסיס מאחר וכרוך בסיכון נמוך יותר לתופעות לוואי. השימוש בתרסיס הינו פעולה מהירה ונטולת כאב. תרסיס האף ניתן לשימוש החל מגיל שנתיים ועד ל18 שנים. ילדים הנמצאים בסיכון מוגבר לחלות בשפעת נדרשים לעיתים לקבל שתי מנות של חיסון באמצעות תרסיס אף.

מדוע חשוב להתחסן מדי שנה?

לצורך הגנה טובה יותר נגד שפעת עונתית, מומלץ לחסן את הילדים מדי שנה. חיסון נגד שפעת מורכב משתי מנות, כאשר המנה הראשונה ניתנת בתחילת העונה, מוקדם ככל האפשר. עם זאת, קבלת החיסון בשלב מאוחר יותר יעיל במידה רבה כל עוד זן הוירוס עודנו פעיל ונמצא במחזורו.

מרבית התפרצויות השפעת מתרחשות בחודשי החורף אולם עלולים להתרחש אף בחודש אוקטובר. לגוף נדרשים שבועיים לאחר קבלת החיסון כדי לייצר נוגדנים המגנים עליו מפני הדבקות בנגיף ולכן מומלץ להתחסן מוקדם ככל האפשר בכל שנה, בחודש אוקטובר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן