חיסון פרוונר נגד חיידק הפנאומוקוק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון פרוונר נגד חיידק הפנאומוקוקחיידק הפנאומוקוק הוא אחד מהחיידקים שגורמים למחלות הילדים בשכיחות הגבוהה ביותר בעולם.

מדי שנה הולכים לעולמם כמיליון וחצי חולים בעקבות זיהום של חיידק הפנאומוקוק כשחמישים אחוז מהם טרם הגיעו לגיל חמש שנים.

החיידק יכול לגרום למגוון רחב של מחלות כמו למשל לדלקת ריאות, זיהומי דם, דלקות מוח, דלקת אוזניים ועוד. עשרים אחוז ממקרי המוות של ילדים ברחבי העולם הם תוצאה של הידבקות בחיידק הפנאומוקוק ובמדינת ישראל מדי יום ביומו מאובחן ילד אחד שסובל מזיהום של חיידק זה.

באופן כללי מדי שנה החיידק גורם למאה וחמישים מיליון זיהומים ובמדינות מתפתחות רבע מהילדים שחלו בדלקת קרום המוח כתוצאה מזיהום של חיידק הפנאומוקוק יסבלו מנזק בלתי הפיך לרקמת המוח וזאת במידה ויצליחו לשרוד את המחלה ולהישאר בחיים. הנזקים הפרמננטיים של מחלה זו יכולים לבוא לידי ביטוי בחירשות, פיגור שכלי, פרכוסים או שיתוק.

החיסון שניתן בישראל

החיסון נגד חיידק הפנאומוקוק שנקרא חיסון פרוונר או חיסון פרבנר נמצא בשגרת החיסונים במדינת ישראל החל משנת 2009 והחיסון המקורי סיפק הגנה נגד שבעה זנים של החיידק בלבד. היה זה בשנת 2011 עת הוחלף החיסון המקורי בחיסון חדש שסיפק הגנה נגד 13 זנים שונים.

החיסון ניתן בהזרקה לשריר הירך בשלוש מנות. המנה הראשונה ניתנת בגיל חודשיים, השנייה בגיל ארבעה חודשים והשלישית בגיל שנה. במידה והחיסון ניתן לילדים בסיכון גבוה יש לתת אותו בארבע מנות ולא בשלוש בלבד. המנה הנוספת צריכה להינתן בגיל חצי שנה.

ההשפעה של החיסון מתחילה לפעול בין שבוע לעשרה ימים לאחר ההזרקה הראשונה ונמשכת שנים רבות אם כי לא ברור בדיוק כמה זמן היא נמשכת בדיוק. החיסון ניתן על ידי אחות מוסמכת בטיפת חלב.

יש לציין שלפני שנכנס החיסון לשגרת החיסונים בישראל, מדי שנה התרחשו בארץ בין שלושים לארבעים מקרים של דלקת קרום המוח כתוצאה מהידבקות בחיידק הפנאומוקוק ועשרה ילדים הלכו לעולמם כתוצאה מהידבקות בחיידק זה.

חשוב לציין כי קיימים יותר מתשעים זנים שונים של חיידק הפנאומוקוק, אך הזנים שנגדם מחסן חיסון פרבנר אחראים ליותר משני שליש מהמחלות שנגיף זה מעביר.

אילו ילדים נמצאים בסיכון וזקוקים לארבע מנות של החיסון?

ההחלטה על מספר מנות החיסון צריכה להתקבל על ידי רופא הילדים אך בעיקרון הילדים שנמצאים בסיכון מוגבר הם ילדים שסובלים מסוכרת, מחלת לב או ריאות ממושכת, אנמיה חרמשית, סרטן, מחלת כליה, מושתלי איברים ועוד.

האם קיימות תופעות לוואי לחיסון?

לחיסון עלולות אכן להתלוות תופעות לוואי מסוימות. חלקן מקומיות, חלקן מערכתיות, חלקן שכיחות יחסית וחלקן נדירות מאוד. כך למשל התופעות השכיחות ביותר הן כאב, רגישות, אודם ונפיחות באזור ההזרקה כשלרוב תופעות אלו חולפות ללא טיפול תוך יומיים לכל היותר.

תופעות מערכתיות עלולות לבוא לידי ביטוי בשלשולים, הקאות, בחילות, הפרעות שינה, בכי ממושך, חוסר שקט, ירידה בתיאבון וחום גבוה של מעל 38 מעלות.

תופעות נדירות וחריגות במיוחד יכולות לכלול פריחה עורית מפושטת, הפסקת נשימה, דלקת ריאות, דלקת במעי הדק, דלקת בקיבה, אובדן הכרה, בצקת, נפיחות בגרון ובפנים, ירידה חדה מאוד בלחץ הדם ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן