רשלנות רפואית באבחנת מחלות אצל הילד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית באבחון מחלה אצל הילדאין זה סוד כי ילדים נוטים לחלות במחלות רבות בשכיחות גבוהה יותר מאשר מבוגרים.

הסיבה לכך נעוצה בגורמים רבים שחלקם קשורים לצפיפות הגבוהה שבה נתונים ילדים בשנות החיים הראשונות שלהם, לחוסר המודעות להרגלי היגיינה בגילאי הילדות, לחוסר בשלות של המערכת החיסונית ועוד.

במקרים מסוימים אבחון לא נכון של מחלה אצל הילד לא יוביל לנזק בריאותי כיוון שמחלות רבות בילדות נחשבות למחלות חולפות וקלות מאוד. עם זאת, במצבים מסוימים אבחון שגוי או היעדר אבחון עלול להוביל לנזקים גדולים ואף בלתי הפיכים לבריאותו של הילד.

רשלנות רפואית היא מונח משפטי שבא לתאר מצבים שבהם הרופא המטפל חרג מרמת האחריות המוטלת עליו כרופא ובעקבות כך נגרם נזק למטופל. אמנם במקרים מסוימים מתקיימים נזקים שלא ניתן היה למנוע, אך במאמר זה נתמקד בנזקים שניתן היה למנוע לו רק היה נוקט הרופא ברמת הזהירות המצופה מכל רופא סביר אחר ולא היה חורג מהפרוטוקולים המקובלים בתחום.

אי שליחה לאבחון

רשלנות רפואית בהקשר של אבחון מחלות ילדים לא תמיד באה לידי ביטוי בכשל באבחון או באבחון שגוי. במקרים מסוימים גם אי שליחת הילד לאבחון יכולה להוביל לתביעה בגין רשלנות רפואית.

כך למשל במידה והילד מגיע לרופא הילדים או לרופא המשפחה עם תלונות מסוימות שיש בהן כדי להעלות את החשד למחלה מסוימת, אך רופא המשפחה פוטר אותו מבלי לברר לעומק את המקור לתסמינים ומבלי לשלוח אותו לבדיקות אבחון מתקדמות יותר מהבדיקה הקלינית הפשוטה שהוא מבצע בעצמו, ייתכן מאוד כי מדובר במקרה של רשלנות.

גם כאן, חשוב להבין שלא כל מקרה שבו הילד לא נשלח לביצוע בדיקות המשך יכול להוות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית אך לא אחת מתגלה כי לו היה מפעיל הרופא הראשוני שיקול דעת ומעניק תשומת לב יתרה לתלונות, יכול היה לעלות על כך שיש בתלונות של הילד די בשביל להצדיק שליחה שלו לבדיקות אבחון נוספות וכך למנוע את הנזק שנגרם.

אבחון שגוי של מחלות בילדים

אבחון שגוי של מחלות בילדים יכול כאמור להסתיים ללא כל נזקים כמו למשל במצבים שבהם דלקת גרון נגיפית מזוהה בטעות כדלקת גרון חיידקית ולפיכך מטופלת באמצעות אנטיביוטיקה. אמנם הטיפול האנטיביוטי לא פועל למיגור הנגיף אך גם לא גורם לנזק ולרוב גם כך המחלה תעבור ללא צורך בטיפול ולכן לא מדובר כאן על מקרה של רשלנות ולמעשה לא אחת נהוג לתת לחולים בדלקת גרון נגיפית אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהום חיידקי משני.

עם זאת, במקרים מסוימים אבחון שגוי הוביל לנזקים חמורים ביותר ואף למוות של החולים. כך למשל במקרה המפורסם שאירע בנהריה בו רופא המשפחה של הנפטר לא אבחן באופן מדויק כי הגורם לצרידות ממנה סבל המטופל שלו בן השמונה היה גידול במיתרי הקול. במקרה הנ"ל הרופא היה סבור שמדובר על צרידות כתוצאה משימוש לא נכון במיתרי הקול והילד הופנה לקלינאית תקשורת להמשך טיפול.

בסופו של דבר רק שמונה חודשים לאחר האבחון השגוי עת פנו הוריו לרופא מומחה התגלה כי הילד סובל מגידול ממאיר, אך בזמן שניתנה האבחנה הגידול כבר שלח גרורות לאיברים נוספים וחרף הטיפולים שעבר לא ניתן היה להציל את חייו.

כיצד ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון מחלה בילדים?

הצעד הראשון שיש לעשות כאשר מעוניינים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון מחלה הוא לאסוף את כל הניירת הרפואית הרלוונטית למקרה ולהביא את כל המסמכים לעורך דין שמתמחה בתחום.

בשלב מאוחר יותר עורך הדין ימליץ על רופא מסוים שיצטרך לכתוב את חוות דעתו הרפואית על המקרה. במידה וניתן יהיה להוכיח כי אכן הילד סובל מנזק שמקורו באבחון לא תקין, ייתכן מאוד שניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות באבחון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן