נטילת כדורים פסיכיאטריים בקרב ילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נטילת כדורים פסיכיאטריים בקרב ילדיםילדים מסוימים, כמו מבוגרים, לוקים בבעיות נפשיות או רגשיות, הפרעות מוחיות ומחלות פסיכיאטריות שונות. אותן ההפרעות גורמות לשיבוש ביכולת החשיבה של הילד, ברגשותיו ובהתייחסותו לאנשים שסובבים אותו (כולל משפחתו הקרובה).

אם הילד לא מקבל את הטיפול המתאים עבורו, חייו וחיי משפחתו עלולים להפוך לקשים מנשוא. רופאים פסיכיאטריים יכולים לבדוק את הילד, לאבחן את הבעיה שישנה מבין הבעיות הנפשיות אשר נפוצות בגילו. באמצעות הערכה מקיפה ובדיקות מתאימות, הפסיכיאטרים יכולים לדעת מהי המחלה או ההפרעה שישנה ולקבוע את אופן הטיפול אותו יקבל הילד.

אחת ההפרעות הנפשיות הנפוצות ביותר בקרב ילדים היא הפרעת חרדה שיכולה לנבוע מנסיבות שונות בחיים כמו אירועים קיצוניים וחריגים שהילדים עברו, חרדה מהמוות, חרדה מלהישאר לבד, חרדה מהחושך, חרדה חברתית ועוד. ישנם מקרים שהילדים חווים תחושות מסוימות אשר גורמות למצוקה רגשית. ילדים לא חוו עדיין מספיק דברים בחייהם כדי לדעת להתמודד עם כל דבר מפחיד ולכן הם נוטים לפתח חרדות גם מדברים זעומים שנראים לנו – המבוגרים כלא משמעותיים.

מתי דרוש טיפול?

רגשות הפחד והחרדות אצל ילדים הם שכיחים ונורמליים להתפתחותם הרגשית. אולם כאשר אותם רגשות נהיים אובססיביים, תכופים, מפריעים לילדים לעסוק בדברים אחרים פרט לעיסוק בפחדים ומגבילים אותם בחיים, אז צריכה להידלק נורה אדומה שישנה בעיה שצריך לטפל בה.

במרבית המקרים שבהם מופיעות הפרעות חרדה או הפרעות רגשיות אחרות, נוטים לפנות אל הטיפול המהיר והקל- כדורים פסיכיאטריים. הטיפול באמצעות תרופות מרתיע בדרך כלל את ההורים, שכן ישנה סטיגמה על מי שמשתמש בהן וגם השפעתן עלולה להיות קיצונית מכיוון שתרופות אלו לא מותאמות במיוחד עבור ילדים. בכל מקרה לא ניתנות לילדים תרופות פסיכיאטריות ללא היוועצות קודמת עם פסיכיאטר מומחה לילדים שיודע להתאים לילד בדיוק את התרופה לה הוא זקוק ואת המינון המתאים בהתאם לגילו ולגודלו הפיזי.

תרופות פסיכיאטריות נפוצות

תחום בריאות הנפש עשה חלוקה של התרופות הפסיכיאטריות בקרב ילדים לשתי קבוצות: קבוצה אחת היא תרופות הרגעה אשר מטפלות בבעיה באופן נקודתי, ומשתמשים בהן במקרה של צורך מידי בהרגעה. בין התרופות שבקבוצה זו ישנן פימוזיד, הלידול, נוזינן ופרפנן. קבוצה שנייה של תרופות היא למען טיפול נרחב יותר- תרופות SSRI וביניהן התרופות רסיטל, פריזמה, ציפרלקס ולוסטרל.

הסכנה בשימוש אצל ילדים

בעידן שלנו היום כ-20 מיליון ילדים ונערים בגיל ההתבגרות נוטלים באופן קבוע או זמני כדורים פסיכיאטריים מסוגים שונים. טיפול פסיכיאטרי באמצעות תרופות צריך להיעשות בזהירות רבה מפני שההתפתחות הגופנית, הנפשית והקוגניטיבית שלהם עדיין לא באה אל סיומה ולכדורים הפסיכיאטריים יש תופעות לוואי שעלולות להיות קטלניות.

כדורים פסיכיאטריים עלולים לגרום להתמכרות גופנית מכיוון שהם גורמים לגוף לתלות גדולה, וקשה מאוד להפסיק לקחת אותם במידה וצריך. בנוסף, ישנן תופעות לוואי כמו הזיות, הגברת החרדות הקיימות, עוינות, תוקפנות, גילויי נטיות אובדניות ובמקרים קיצוניים מגיעים אפילו למקרי מוות.

טיפול פסיכיאטרי דורש מעקב

נטילת כדורים פסיכיאטריים בקרב ילדים דורשת מעקב צמוד של פסיכיאטר המתמחה במחלות נפש אצל ילדים. אחת לתקופה, באופן קבוע, צריכה להתבצע בדיקת מעקב על מנת שהפסיכיאטר יוכל לבדוק שהילד לא סובל מתופעות לוואי חריגות.

ילדים רבים אשר נוטלים כדורים פסיכיאטריים נמצאים בתהליך משלים של טיפול פסיכולוגי, טיפול באמנות, טיפול בדרמה, טיפול בתנועה, טיפול בריפוי בעיסוק וכדומה, כל טיפול נפשי אחר. השילוב של טיפול נפשי יחד עם טיפול בכדורים פסיכיאטריים ידוע כמוצלח ומוביל את הילדים למקומות טובים ברמה אישית מבחינת בריאותם הנפשית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן