חיסוני טיפת חלב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסוני טיפת חלבהחיסונים שניתנים בטיפות חלב במדינת ישראל הביאו להפחתה משמעותית ביותר ברמת התחלואה והתמותה של תינוקות וילדים.

במאמר שלפניכם נפרט אודות החיסונים השונים שניתנים במסגרת טיפת חלב לפי ההנחיות משרד הבריאות הישראלי.

החיסון המחומש

החיסון המחומש הוא חיסון שניתן באופן משולב המספק הגנה מפני הידבקות במחלות פוליו (שיתוק ילדים),המופילוס אינפלואנזה, טטנוס (פלצת), פרטוסיס (שעלת אסלולרית) ודיפתריה (אסכרה).

במהלך השנה הראשונה לחיי המטופל יש לתת את החיסון בארבעה מועדים שונים. המועד הראשון הוא בגיל חודשיים ולאחר מכן יש לתת אותו בגיל ארבעה חודשים, שישה חודשים ושנה אחת.

עם הגיעו של הילד לכיתה ב' ניתן חיסון משולב שמכיל חיסונים נגד דיפתריה, טטנוס, שיתוק ילדים ושעלת ואילו בכיתה ח' ניתן חיסון משולב נוסף נגד שעלת, טטנוס ודיפתריה במטרה לחזק את הזריקות הראשונות.

החיסון המרובע

הזריקה המרובעת ניתנת אף היא במתכונת של תרכיב משולב ומספקת הגנה מפני ארבע מחלות ילדים: אבעבועות רוח, אדמת, חזרת וחצבת. חיסון זה ניתן בשני מועדים בלבד: בפעם הראשונה הוא ניתן בגיל שנה אחת ופעם השנייה במהלך שנת הלימודים בכיתה א'.

חיסון נגד חיידקים מסוג פנוימוקוק

חיסון שמיועד לספק הגנה מפני 13 הזנים הנפוצים ביותר של חיידק הפנוימקוק שפוגעים בילדים. החיסון ניתן בשלוש מנות כשהראשונה בגיל חודשיים, השנייה בגיל ארבעה חודשים ואילו השלישית בגיל שנה אחת.

חיסון נגד דלקת כבד שנגרמת בשל זיהום של נגיף ההפטיטיס על סוגיו השונים

כיום נהוג לתת לתינוקות בישראל שני סוגים של חיסונים בנפרד נגד שני נגיפים קטלניים. הנגיף הראשון נקרא הפטיטיס A והשני נקרא הפטיטיס B.

החיסון נגד הפטיטיס A ניתן בפעם הראשונה בגיל שנה וחצי ופעם השנייה בגיל שנתיים ואילו החיסון נגד הפטיטיס B ניתן בשלוש מנות: בפעם הראשונה מיד לאחר הלידה ולמעשה כבר בבית החולים בו נולד התינוק, בפעם השנייה בגיל חודש אחד ובפעם השלישית בגיל חצי שנה.

חיסון נגד נגיף הרוטה

החיסון נגד נגיף הרוטה נחשב לחיסון חדש יחסית, שכן הוא ניתן בטיפות החלב בישראל רק משנת 2011. כמו כן, חיסון זה מיוחד בכך שהוא ניתן בטיפות דרך הפה ולא בזריקה. את החיסון נהוג לתת בשלוש מנות כשהראשונה ניתנת בגיל חודשיים, השנייה בגיל ארבעה חודשים והאחרונה בגיל חצי שנה.

תופעות לוואי של החיסונים

לכל אחד ואחד מהחיסונים שהוזכרו לעיל תיתכנה תופעות לוואי שונות. עם זאת, היתרונות של החיסון מתעלים עשרת מונים על תופעות הלוואי.

ברוב המוחלט של המקרים מדובר על תופעות לוואי חולפות שאינן חמורות במיוחד כמו למשל נפיחות, אודם או כאב במקום ההזרקה, עלייה של חום הגוף, שלשולים או חוסר תיאבון, אך במקרים חריגים תיתכנה תופעות לוואי חמורות יותר שיצריכו התערבות רפואית דחופה.

התגובה החמורה ביותר לחיסונים השונים היא שוק אנפילקטי שבא לידי ביטוי בין היתר בקשיי נשימה ובירידה בלחץ הדם. לפיכך, יש לעקוב אחרי המטופלים במהלך הימים הראשונים לאחר מתן החיסון ולהיות ערים לתופעות לוואי חריגות שמקורן ברגישות יתר למרכיבי החיסון.

הערה חשובה

לפני מתן החיסון חשוב מאוד לעדכן את האחות בנוגע לכל מצב חריג. כך למשל חל איסור מוחלט לחסן ילדים או תינוקות שסובלים מחום גבוה מעל שלושים ושמונה מעלות וכן ישנם חיסונים מסוימים שאסור לתת לילדים שסובלים ממחלות ספציפיות.

כך למשל אין לתת את החיסון נגד נגיף הרוטה לילדים שסובלים מהתפשלות של המעי או לילדים שסובלים ממערכת חיסונית חלשה לצורך העניין.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן