חיסון נגד דלקת קרום המוח Hib

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון נגד דלקת קרום המוח Hibדלקת קרום המוח היא מחלה שבאה לידי ביטוי בהיווצרות של דלקת בקרומי המוח ועמוד השדרה.

המחלה יכולה להתפרץ הן בעקבות זיהום נגיפי והן בעקבות זיהום חיידקי, אך בקרב תינוקות ופעוטות או ילדים קטנים היא נגרמת ברוב המקרים כתוצאה מזיהום של חיידק בשם המופילוס אינפואנזה B.

החיסון שבו נדון במאמר זה מיועד לחסן אך ורק נגד חיידק זה אך חשוב לדעת שהמחלה יכולה להתפרץ גם בעקבות זיהום של פתוגנים אחרים כמו חיידקי סטרפטוקוקוס, מנינגוקוק ופנאומוקוק למשל.

המחלה גורמת לכאבי ראש, חום גבוה, אפאטיות, הכרה מעורפלת, קישון עורף והחיידק עלול לגרום לגם לדלקת ריאות, דלקת במפרקים, דלקות בעצמות ודלקת בקנה הנשימה.

במקרים מסוימים דלקת קרום המוח עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך למוח כמו למשל לפגיעה קוגניטיבית, לחירשות, להופעה של פרכוסים ואפילו למוות. החיידק מועבר מאדם חולה לאדם בריא על ידי הפרשות מהלוע ומהאף ולפיכך יכול לעבור בנשיקה, בעיטוש או בשיעול למשל.

יש לציין שבעוד שהמחלה לא נחשבת למסוכנת במידה והיא פוגעת במבוגרים, הרי שעבור ילדים מתחת לגיל חמש היא עלולה להיות קטלנית.

החיסון נגד דלקת קרום המוח

החיסון נגד נגיף ההמופילוס אינפלואנזה B מכיל מרכיבים מסוימים מהמעטפת החיצונית של החיידק שמוצמדים לחלבון שנמצא ברעלן של החיידק. לאחר שמזריקים את החיסון המערכת החיסונית מפתחת נוגדנים נגד החיידק מבלי לפתח את התסמינים המוכרים של המחלה. החיסון נכלל בשגרת החיסונים בישראל מאז שנת 1994 וניתן במסגרת החיסון המחומש.

החיסון המחומש מכיל תרכובות נוספות שמיועדות לחסן כנגד מחלות אחרות בנוסף לדלקת קרום המוח כמו למשל דיפתריה, טטנוס ושעלת. הוא ניתן בארבע מנות כשהראשונה ניתנת בגיל חודשיים, השנייה בגיל ארבעה חודשים, השלישית בגיל חצי שנה והאחרונה בגיל שנה. בנוסף ביום הגיוס לצה"ל ניתנת מנת דחף נוספת. החיסון ניתן בהזרקה לשריר הזרוע.

החיסון נקרא בשמות שונים כמו למשל אינפרניקס היב, אקט היב, אינפרניקס הקסא ועוד.

מה הן תופעות הלוואי של החיסון?

התופעות השכיחות ביותר שעלולות להופיע לאחר מתן החיסון כוללות אודם, נפיחות וכאב במקום ההזרקה והתופעות הנדירות יותר כוללות חוסר מנוחה, שלשולים, אובדן תיאבון, הקאות, חום גבוה או פריחה. כל עוד מדובר על תופעות קלות שנעלמות תוך ארבעים ושמונה שעות, אין סיבה לדאגה, אך במידה על תופעות חמורות שאינן מוקלות ישנה חשיבות עליונה לגשת לרופא בהקדם.

באופן כללי בכל מקרה שבו מופיעים שלשולים, הקאות או תגובה אלרגית שיכולה לבוא לידי ביטוי בפריחה מפושטת, בצקת או קשיי נשימה ישנו צורך לגשת לבדיקה אצל רופא.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן