חוות דעת רפואית מפי מומחה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית מפי מומחהחוות דעת רפואית היא מסמך רפואי שנכתב על ידי רופא מומחה. היא נדרשת במצבים שבהם מוגשת תביעת נזיקין שקשורה לנזקי גוף בעקבות מקרים של רשלנות רפואית או במקרים בהם ישנו צורך לתבוע פיצויים מחברת הביטוח למשל או מביטוח לאומי.

בחוות הדעת הרפואית הרופא המומחה סוקר את הספרות הרפואית בתחום הרלוונטי לפגיעה או לנזק שנגרם לתינוק או לילד ומתייחס לנסיבות שהובילו לנזק, לאחוזי הנכות או למקרה המוות ולהתנהלות העניינים בהקשר לכל מקרה ומקרה לגופו. במאמר זה נסקור מספר מצבים שמצריכים כתיבה של חוות דעת רפואית בהקשר של מחלות ילדים.

טעויות באבחון של מחלות ילדים

אבחון שגוי של מחלות ילדים או של מומים בהיריון למשל יכול להוביל להחמרה במצבו של הילד או של העובר ולהוביל לנכות צמיתה או למוות של העובר, התינוק או הילד. כך למשל מום לבבי שלא התגלה בבדיקת סריקת המערכות יכול להוביל למוות של העובר או של התינוק ואבחון שגוי של גידול ממאיר יכול להוביל למצב שבו לא ניתן יהיה להושיע את הילד שבגופו התפתח הגידול באין מפריע.

על מנת להוכיח כי אכן האבחון היה שגוי בשל מקרה של רשלנות רפואית, נדרש להציג חוות דעת של רופא מומחה שמגיע מתחום האבחון שבה יסקור את טכניקות האבחון המקובלות, יביע את חוות דעתו בנודע להתנהלות הרופא המאבחן שביצע את הבדיקות או שהיה אמון על הפענוח שלהן ושיסביר האם כל רופא סביר אחר צריך היה לעלות על קיום הפתולוגיה הרלוונטית. מבלי שתוגש חוות דעת רפואית לא ניתן יהיה להוכיח כי האבחנה פוספסה.

טיפול רשלני במחלות ילדים

לא אחת מוגשות תביעות נזיקין בגין טיפול רשלני בילדים חולים. במקרים לא מעטים הטיפול הוביל לנזק חמור יותר מזה שהוביל לצורך בטיפול מלכתחילה. גם כאן – על חוות הדעת להכיל את כל המידע החשוב והקשור לעניין שהצטבר במהלך ההיסטוריה בנוגע למחלה הרלוונטית שבה מדובר ועליה להכיל גם כן מידע בנוגע להשתלשלות העניינים על מנת להוכיח שכל רופא סביר אחר היה מגיש טיפול שונה ומונע את ההחמרה במצב.

טיפול רשלני יכול להיות למשל בחירה בטכניקת ניתוח שאינה מתאימה לביצוע בילדים או שאינה מתאימה לביצוע בשל מום אנטומי או מצבו הבריאותי הכללי של הילד אך יכול להיות גם רישום של מינון לא מתאים של תרופה או רישום של תרופה לא מתאימה בהתאם למצבו של המטופל.

מעקב לא תקין במחלות ילדים

לא אחת חוות דעת רפואית נדרשת גם על מנת להוכיח כי המעקב שבוצע אחר הילד לא היה תקין. ישנן מחלות רבות שמצריכות מעקב גם לאחר ההחלמה. מעקב זה נועד לוודא כי לא קיימות תופעות לוואי שמופיעות בשלב מאוחר יותר כתוצאה מהמחלה הראשונית או כתוצאה מהטיפול התרופתי.

מעקב תקין צריך גם להתבצע במקרים בהם מנסים להתמודד עם מחלה כרונית על ידי שימוש בתרופות שכן במצבים כאלו ישנו צורך לבחון באופן תדיר ושוטף את ההשפעה של התרופות על מצבו של המטופל ולשנות את המינון בהתאם לצורך.

חוות דעת רפואית בתביעות ביטוח

חוות דעת רפואית בהקשר של מחלות ילדים נדרשת לא אחת במצבים שבהם הבקשה לקבלת פיצויים מטעם חברת הביטוח או מטעם המוסד לביטוח הלאומי לא התקבלה או שלא התקבלה במלואה. לא אחת חברות הביטוח מנסות להתנער מאחריות בתואנה כי הנזק שנגרם לילד אינו תואם לנזק שנטען שנגרם בתביעה לקבלת פיצויים.

במקרים כאלו נדרשת חוות דעת רפואית מפי מומחה שמטרתה להוכיח כי אכן נגרם הנזק בהיקף שנטען שנגרם בתביעה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן