אקנה – פצעי בגרות בילדים ובני נוער

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אקנהאקנה היא בעיה נפוצה ביותר בקרב ילדים, ובמיוחד בקרב בני נוער. היות והמצב אינו נחשב בדרך כלל לבעיה רפואית רצינית, לעיתים קרובות נוטים ילדים והורים להתעלם ממנו. יחד עם זאת, אקנה היא למעשה בעיה די רצינית ועלולה להיות מטרידה ומלחיצה עבור רוב בני הנוער.

רופאי ילדים יכולים לטפל בילדים הסובלים מאקנה קלה עד בינונית, והרופא צריך לבדוק את הילד למצב זה בכל ביקור שגרתי ולדון עם ההורים לגבי אפשרויות הטיפול. אך מומלץ ביותר לתזמן ביקור ספציפי אצל רופא הילדים על מנת לדון במצב.

אקנה מתחילה בדרך כלל כשהילד מתחיל לעבור לגיל ההתבגרות, כאשר ההורמונים גורמים לעורו להפוך לשמנוני. מצב זה מוביל לחיידקים הסותמים את נקבוביות העור, והולדת הנקודות השחורות האופייניות לאקנה.

מספר מיתוסים נפוצים לגבי מצב זה כוללים את הסברה כי אקנה נגרמת באמצעות אכילת יותר מידי שוקולד או מזון שומני או חוסר הקפדה על שטיפת הפנים והידיים. זה בדרך כלל לא נכון. שטיפה מוגברת של הפנים עלולה בעצם לגרות את העור, לסתום את הנקבוביות ולהחמיר אקנה.

כדי למנוע את המצב, מומלץ להימנע מדברים שנראים כמפעילים את האקנה אצל הילד או הופכים אותה לגרועה יותר. יש לעודד אותו לשטוף את פניו פעמיים ביום עם סבון עדין ולהימנע משפשוף גס של סבונים חזקים. הטיפולים הבסיסיים לאקנה כוללים שימוש בתרופות הנמכרות ללא מרשם והמכילות חמצן בנזואיל, שהורג חיידקים, פותח נקבוביות ומרפא פצעונים.

קיימים סוגים רבים ושונים של חומר זה, כולל קרמים וג'לים. באופן כללי, יש להשתמש ברמה הגבוהה ביותר של חמצן בנזואיל, אותה סובל עור הילד. אם מצב העור אינו משתפר בתוך חודש עד חודש וחצי, או שהאקנה מתבטאת במצב מתון או חמור, יש להתייעץ עם רופא הילדים על מנת לדון בטיפול עם תרופות מרשם.

תרופות מרשם לטיפול באקנה

תרופות אלו כוללות בדרך כלל אנטיביוטיקה מקומית כגון קלינדמיצין או אריתרומיצין. שילוב של אריתרומיצין וחמצן בנזואיל הוא הטיפול התרופתי הנפוץ ביותר. יש לזכור לשמור תרופה זו בקירור וללבוש בגדים רופפים, שכן החומר עלול לגרום להלבנה. הגרסה החדשה של תרופה זו, בנזאקלין היא נוחה יותר, שכן אינה צריכה להישמר בקירור. דואק היא תרופה זהה שאף היא אינה נשמרת בקירור.

רטין A היא תרופה אחרת הזמינה באמצעות מרשם רופא והמשמשת לעיתים קרובות בשילוב עם אנטיביוטיקה מקומית. תרופה זו זמינה אף בצורות ועוצמות שונות. על מנת למנוע גירוי, בדרך כלל מומלץ ביותר להתחיל את הטיפול בעוצמה נמוכה של רטין A. אם התרופה נסבלת היטב, ניתן בהמשך להגביר את העוצמה בהדרגה לקרם או ג'ל.

כדי להימנע מגירוי, מומלץ למרוח כמות קטנה מאוד של רטין A על האזור הפגוע למשך עשרים דקות עד חצי שעה ולאחר מכן לשטוף את הפנים. מריחת החומר על עור רטוב עלולה להגביר את הגירוי. גרסה חדשה יותר של רטין A היא ג'ל, שנחשב בדרך כלל לטוב יותר ונסבל על ידי בני נוער בעלי עור רגיש.

יש לזכור כי הטיפול עשוי לארוך בין שלושה שבועות לחודש וחצי לפני שניתן לראות שיפור כלשהו. בנוסף, יש לזכור כי אקנה בדרך כלל מחמירה לפני שהיא משתפרת.

מקורות מידע:

המרכז לטיפול באקנה – פצעי בגרות. איך ניתן לטפל באקנה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן