אבחון של פזילה סמויה בילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אבחון של פזילה סמויה בילדיםפזילה סמויה אצל ילדים קשה לאבחנה. קיימות מספר פעולות שעל פי דרך עשייתן ניתן לגלות מי סובל מבעיה זו. על מנת להבחין בפזילה סמויה אצל ילדים יש להתבונן בהם במצבים מסוימים ולנסות לזהות אם דפוסי ההתנהגות שלהם מעידים על בעיה הקיימת בעיניים.

קיימים שישה שרירים המבצעים את התנועות בעין. חוסר איזון ביניהם גורם לפזילה. במצב נורמלי שתי העיניים אמורות לפעול באופן סימטרי. גם זווית המבט של שתיהן צריכה להיות כך. לכן, במבט רגיל כמעט ואי אפשר להבחין בפזילה סמויה אצל הילד.

איך מזהים פזילה סמויה?

מעקב אחר התנהגות הילד במצבים מסוימים עשוי לעזור לזהות פזילה. לעיתים העין כאילו בורחת לרגע ומיד חוזרת למקומה או שהוא פוזל לרגע קצר. הילד מתאמץ לראות הוא עוצם עין אחת, הדבר מעיד על כך שקיימת בעיה בסנכרון הראייה בעיניים. תופעה זו יוצרת כפילות בראיה.

אם קשה לו לבצע פעולות המצריכות קואורדינציה פשוטה או שקיימת אצלו נטייה להתקרב לחפצים. כאשר הוא קורא הוא מדלג על מילים או משפטים שלמים. כתב ידו חורג מהשורות באופן מוגזם. מתגלה חוסר יכולת לצייר משולש שלם או מרובע ושאר צורות גאומטריות. אלה חלק מהסימנים היכולים לרמוז על פזילה סמויה אצל הילד.

אבחון מוקדם

רופאים מומחים ברפואת עיניים ממליצים לאבחן בעיית פזילה בגיל מוקדם ככל האפשר. אם הבעיה לא התגלתה בגיל צעיר, עלול להיווצר מצב שבו תתפתח אצל הילד תופעה הנקראת "עין עצלה". מדובר במצב שבו העין סובלת מחוסר בחדות הראייה.

לכן ההורים צריכים להיות ערניים בכל הקשור להתנהגות שונה אצל הילד. תלונות על ראיה כפולה או כאבי ראש וכדומה, צריכות להדליק נורה אדומה. גם הפרעות ביכולת הקריאה או דילוג על שורות מהווה סימן, כאמור. ילד הסובל מהבעיה יגלה שקריאה כרוכה במאמץ רב ולכן ימעט בה.

יש מצבים, הרוב למעשה, שפזילה סמויה עלולה להיות קיימת ומצדו של הילד לא תשמע כל תלונה. לכן, מומלץ להתחיל לבצע בדיקות ראייה כבר מגיל חצי שנה. הטיפול בבעיה, כאשר היא מתגלית בזמן, הוא לרוב, באמצעות תרגילי עיניים. במקרים יש צורך בהרכבת משקפיים.

סוגי פזילה נפוצים

קיימים שלושה סוגים שכיחים של פזילה. הראשון כאשר עין מסתכלת 'פנימה' (על השנייה), השני שאחת מהעיניים פונה 'החוצה' והשלישי עין המסתכלת למעלה או למטה. למעשה הסוג האחרון שהוזכר כאן הוא די נדיר ושייך לקטגוריית הפזילות הוורטיקליות.

פזילה פנימית מולדת

מופיעה אצל התינוק מיד בצאתו לאוויר העולם. אם לא חל שינוי במצב עד גיל חצי חצי שנה, היא תישאר גם בעתיד. לרוב, היא מתחלפת בין העיניים ולכן לא ייווצר מצב של עין עצלה בקרב ילדים הסובלים מכך. הטיפול בה הוא באמצעות משקפיים או ניתוח.

פזילה מדומה

כשמה כן היא, התינוק נראה פוזל, אך הוא לא. הסיבה לכך נובעת ממבנה העפעפיים וצרות הפנים שלו. האשליה האופטית הזאת תיעלם לאחר שהפעוט יגדל ומבנה פניו ישתנה בהתאם. רופא מומחה יכול לזהות בוודאות האם מדובר באמת בפזילה או שהיא מדומה.

 פזילה אקומודטיבית

פזילה זו מופיעה, לרוב, אצל ילדים הסובלים מבעיה של רוחק ראייה. היא עלולה להיווצר מגיל שמונה חודשים ועד גיל ארבע שנים. יש מקרים שהיא נעלמת ומופיעה שוב. ילדים שכאלה יתאמצו כאשר יסתכלו על חפצים קרובים או רחוקים ולכן יכווצו חזק את שרירי העין הפנימי וכך תיווצר הפזילה. הפתרון השכיח ביותר לסוג הזה הוא הרכבת משקפיים מתאימים.

פזילה שבה העין מסתכלת החוצה

פזילה זו יכולה להיות קבועה או זמנית. היא מופיעה, לרוב, מגיל שנה ומעלה. יש מקרים שבהם היא מתחלפת לסירוגין מעין ימין לשמאל ולהיפך. הסימנים המעידים על הימצאותה הם: ראייה כפולה, טשטוש, עיניים דומעות כאבי ראש ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן